مرجع اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی

ساخت وبلاگ

معمولا خوب میباشد که بعداز خرید فرش، بهترین قالیشویی در مشهد  ریشه‌های آن را گره بزنید. سه نحوه معمول برای گره زدن فرش وجود دارااست که مشمول گره زنجیره‌ای، دو گره و گره نخودی میباشد. به‌دنبال نحوه گره زدن ریشه فرش را برای شما تفصیل میدهیم.

دو گره
در این راه ریشه‌های فرش را به دسته‌های دو تا پنچ تایی تقسیم نمائید. در صورتی راست دست می باشید، یک مجموعه را با دست چپ بگیرید و با دست راست نخ را با انگشت شست و سبابه بگیرید، مجموعه نخی که در چنگ چپ بود را دو توشه به دور انگشت اواسط، سبابه و شصت بچرخانید.

زمانی او‌لین مجموعه دو یا این که پنج تایی از ریشه‌ها را از فی مابین آن خارج آوردید؛ با دست راست باقی نخ را هدایت نمائید و گره بزنید. با باقی مجموعه‌ها نیز همین نحوه را ادامه دهید.

گره زنجیره‌ای
در‌این نحوه، نخستین انتهای ریشه‌ها را گره نخودی یا این که دو گره بزنید؛ آنگاه در دنباله ریشه‌های هموار به اندازه دو سانتی‌متر از گره نخودی، مجدد گره بی آلایش ساخت و ساز فرمائید و به‌دنبال نیز از محل قبل با مسافت دو سانتیمتری با ریشه‌های همجوار گره بزنید.

گره نخودی
این‌شیوه از دو طریق دیگر سهل و آسان‌خیس میباشد. صرفا کافی میباشد ریشه‌ها را در مجموعه‌های ۲ تا ۵ تایی بگیرید؛ به دور هم بپیچید و گره ساده بزنید.

مرجع اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی...
ما را در سایت مرجع اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی دنبال می کنید

برچسب : بهترین قالیشویی در مشهد , نویسنده : علی سلطانی bestcarpetclaning بازدید : 164 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 16:40

خرید فرش عالی می تواند کاری سخت باشد، بهترین قالیشویی در مشهد  به دلیل آنکه بیشتر زمان ها بدون چاره می باشید چگونگی فرش را فقط از روش نگاه کردن به خصوصیات ظاهری آن تشخیص دهید. بیشتر اشخاص از به عبارتی آغاز در گیر سردرگمی می شوند. خصوصیت های نهفته متعددی وجود دارا‌هستند که نقش اساسی را در چگونگی فرش ایفاء می‌نمایند. در‌صورتی‌که درپی خرید قالی عالی برای منزل خویش می باشید، می بایست کل خصوصیت‌های آن را فهم و شعور کرده و مد حیث قرار دهید. پیرو بعضی از ویژگی ها دارای اهمیت فرش را مرور خوا هیم کرد که می توانند ترکیبی مطلوب از زیبایی، دوام و ارتفاع قدمت را به شما ارائه دهند.
فرش و قالی برای ما اهل ایران ها یکی‌از عنصرها زیبایی خانه و برای خرید فرش ماشینی و دستباف خلال رنگ و ظواهر آن بایستی به فرآورده و تار و پود آن اعتنا کرد که در‌این نصیب ما سعی خواهیم کرد که نکاتی مهمی که برای خرید فرش بهتر بایستی به آن دقت کرد را در دست شما در اختیار بگذاریم.

موقع خرید فرش به چه نکاتی اعتنا کنیم؟
تا چه اندازه می خواهید هزینه نمایید: هزینه تخصیص یافته برای خرید قالی سهم متعددی در چگونگی پایانی آن دارااست.
محل گزینه به کار گیری: اتاق‌های مالامال رفت و آمد مانند نشیمن به فرش‌هایی با الیاف بادوام‌خیس نیاز دارا‌هستند.
نکات ظاهری فرش: فرش بیشترین اثر را در دکورا سیون منزل داراست و به همین خیال و خاطر می بایست خصوصیت‌های ظاهری آن را به خیر پژوهش فرمائید.

خصوصیت های یک فرش عالی
کلیه ما به نیکی می دانیم که خرید فرش به سرمایه متعددی نیاز داراست و نمی‌توانیم هر سال آنان را عوض کنیم. بدین ترتیب بایستی در‌پی خصوصیت‌هایی باشیم که بتوانند برای سال‌ها هنوز هم دوام و زیبایی چشمگیری داشته باشند. بعضا از این خصوصیت‌ها عبارت‌اند از:

گزینش شایسته ترین محصول فرش
مواد تصنعی مانند پلی پروپیلن و نایلون ارزان‌خیس بوده و در قبال لکه و کپک مقاوم‌خیس می‌باشند، ولی سریع‌خیس از مواد دیگر از در میان میروند. الیاف طبیعی مانند پشم می توانند بها بیشتری داشته باشند، البته مستعد بروز لکه بوده و حشرات را به خویش جذب می‌نمایند. همینطور این مواد از ماندگاری بیشتری منتفع میباشند.

مرجع اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی...
ما را در سایت مرجع اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی دنبال می کنید

برچسب : بهترین قالیشویی در مشهد , نویسنده : علی سلطانی bestcarpetclaning بازدید : 117 تاريخ : يکشنبه 29 خرداد 1401 ساعت: 15:50

شامپو فرش را با آب ولرم و سرکه سپید ادغام فرمایید. بهترین قالیشویی در مشهد  برای فراهم کردن یک محلول پاک کننده ملایم، در صدر نیم فنجان (حدود ۱۲۰ میلی ‌لیتر) شامپو فرش را به همپا یک لیتر آب و یک قاشق غذاخوری (حدود ۱۵ میلی‌ لیتر) سرکه سپید ترکیب نمائید. این محلول را عالی هم بزنید تا مطمئن گردید که مواد درون آن به خیر و خوبی با هم ادغام میشوند. سرکه سپید از پر‌نور شدن رنگ‌های گلیم در هنگام شستشو دوری خواهد کرد.

در یک نوشته‌ی‌علمی دیگر در امر زمینه ” چه‌طور شامپو فرش بکشیم ” کلام کرده ایم.

شستشوی گلیم
یک برس بسیار قابل انعطاف را در محلول آغشته کرده و آن را به آرامی در دو جهت روی گلیم بمالید. شستشو را از یک کناره استارت کرده و در حرکاتی متواتر تمامی جا را به نیکی منزه فرمائید. این فعالیت را تا جایی ادامه دهید که سطح گلیم از کف پوشیده گردیده باشد. به هیچ وجه از حرکات سفت استعمال نکنید، چرا‌که به بافت گلیم زخم خواهید زد. وقتی که به لبه گلیم رسیدید، برس را در امتداد آن به طور عمودی بکشید و هر مجال که برس در درحال حاضر کم آب شدن بود، آن را مجدد در محلول قرار دهید.

برگرداندن گلیم
زمانی که یک طرف گلیم را به خیر و خوبی پاک کردید، بایستی آن را به طرف دیگر برگردانید. این فعالیت را نباید به طور ناگهانی جاری ساختن دهید، به دلیل آن که تار و پود گلیم زخم خواهد روئت کرد. طرف دیگر را نیز به به عبارتی طرز پیشین پاک فرمائید. در صورتی‌که گلیم بیش تر از حد آلوده میباشد، این شغل را بایستی یک توشه دیگر از راز بگیرید.

آب کشی گلیم
گلیم را صرفا بایستی با استعمال از آب سرد آب کشی نمایید. تک تک محلول تمیزکننده را از روی گلیم منزه نمائید. زمانی مطمئن شدید که هیچ محلول تمیزکننده‌ای روی گلیم باقی نمانده میباشد، برس را در آب سرد فرو کرده و نصیب‌های گوناگون گلیم را به طور عمودی و افقی به آرامی پاک نمایید. این فعالیت منجر خودداری از رویش باکتری و کپک در بافت گلیم گردد.

مرجع اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی...
ما را در سایت مرجع اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی دنبال می کنید

برچسب : بهترین قالیشویی در مشهد , نویسنده : علی سلطانی bestcarpetclaning بازدید : 117 تاريخ : شنبه 28 خرداد 1401 ساعت: 14:28

رفع شکستگی فرش یک کدام از شغل های میباشد بهترین قالیشویی در مشهد  که بایستی خیلی پیگیری کرد و صورت بپذیرد با دقت به اینکه مداقه فرش در منزل‌های اهل ایران را به هیچ وجه نمی‌قدرت حداقل گرفت. نسبتاً تمامی ما از گونه های متعدد فرش ماشینی و دستباف در اتاق‌های متعدد منزل استعمال میکنیم و عمل‌های روزانه خویش را نیز روی آن ها جاری ساختن میدهیم. البته با وجود اینکه بیشتر فرش‌ها برای سالیان دراز و فارغ از هیچ مشکلی آیتم استعمال قرار می گیرند، بعضی وقت ها در گیر مشکلاتی می گردند که می بایست هرچه زودتر آن‌ها‌را برطرف کنیم.

شکستگی فرش از ایرادات رایجی میباشد که دفعات متعددی با آن روبرو می‌شویم. این نقص‌ اکثر وقت ها برای فرش‌های ۵۰۰ کتف و ۷۰۰ کتف فیس می دهد، البته احتمال بروز آن برای فرش‌های با ارزش و دستباف نیز تماما وجود داراست. درین مقاله قصد داریم که دلایل رایج این حادثه را توضیح داده و کیفیت ترمیم شکستگی فرش را پژوهش کنیم. 

دلایل و انگیزه شکستگی فرش
گردآوری متعددی از عموم شیوه های متعددی را برای رفع شکستگی فرش آزمون می‌نمایند. ولی قبل از هر چیز می بایست دلایل این رخداد را بدانیم تا در شکل قابلیت از آنها دوری کنیم. بعضی از دلایل شکستگی فرش عبارت‌اند از:

شستشوی غیر اصولی فرش
شستشوی فرش در خانه از معمولی‌ترین کارهایی میباشد که میتوانیم برای نظافت آن اعمال دهیم. اختلال مهم اینجاست که در طول این شغل، معمولا اعتنا چندانی به تندرست و دوام فرش نداریم و همین فرمان اختلال‌ساز می‌گردد. همینطور اشخاص متعددی وجود دارا هستند که بعداز شستشوی فرش آن را روی سطح های نامناسب پهن می‌نمایند که فشار متعددی را به قسمت‌های متفاوت فرش وارد می‌سازد. این شغل موجب ساخت‌و‌ساز گسستگی در بافت فرش گردیده و تار و پود آن را از هم غیر وابسته می‌نماید.

تراکم بالای فرش
این ادله بیشتر سبب ساز شکستگی فرش های دستباف میگردد. هرچه تراکم فرش بیشتر باشد، وزن آن بیشتر خواهد بود. به همین خیال و خاطر، هنگامی که فرش را جابجا میکنیم یا این که یک شیء تحت آن قرار میگیرد، فرش به راحتی در گیر شکستگی شود. البته این مورد راجع به فرش های ماشینی تماما برعکس میباشد. هرچه تراکم فرش ماشینی بیشتر باشد، مقاومت آن در قبال فشارهای متعدد بیشتر خواهد بود.

تا کردن فرش به طور نامناسب
این نقص‌ بیشتر در هنگام نقل جای رخداد می‌ افتد، یعنی وقتی که فرش‌ها را تا میکنیم تا فضای کمتری را اشغال نمایند. توده متعددی حتی وسایل بیشتری را روی فرش تا گردیده قرار میدهند تا روند انتقال شل‌خیس شکل گیرد. این فعالیت خیر صرفا جراحت‌هایی دور از شوخی به بافت فرش وارد خواهد کرد، بلکه تار و پود آن را نیز به شدت شل و ول می‌نماید. همینطور وقتی که فرش از مساحت اتاق متبوع گرانقدر‌خیس میباشد، اکثر اوقات آن را تا می کنیم. مدام همت نمائید که فرش‌ها را در هنگام انتقال تا نمائید و در به عبارتی هم اکنون فرش‌هایی متناسب با اندازه اتاق به شغل بگیرید.

مرجع اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی...
ما را در سایت مرجع اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی دنبال می کنید

برچسب : بهترین قالیشویی در مشهد , نویسنده : علی سلطانی bestcarpetclaning بازدید : 202 تاريخ : پنجشنبه 26 خرداد 1401 ساعت: 13:55

در حالتی‌که بعداز شستشو فرش رنگ بهترین قالیشویی در مشهد  آن تغییر‌و تحول کرد و رنگ زرد شد مایحتاج میباشد که از طریق های مختلفی برای برطرف کردن آن استفاده نمود. از مهمترین طریق ها می شود به مورد ها ذیل اشاره نمود:

به کارگیری از محلول سرکه و جوش شیرین: محلول سرکه و جوش شیرین کاربردهای زیادی داشته و همواره برای نظافت کردن هر لکه های میتواند به فعالیت برود. این محلول میتواند به خیر ریشه های رنگ زرد فرش را منزه و سپید نماید و یکی‌از طریق های رفع زرد رنگ شدن فرش پس از شستن است.
به کارگیری از شوینده هایی با اسیدیته زیر: شوینده های مخصوصی همانند شامپو فرش، صابون خانگی و پودر دستی میتواند برای تمیز کردن لکه های رنگ زرد بسیار کاربردی باشد.
استعمال از پارچه مرطوب: به کار گیری از پارچه نمدار می‌تواند به تمیز شدن لکه های زردرنگ امداد متعددی بکند.
به کار گیری از محلول سرکه و آب نمک: سرکه میتواند تا حدود متعددی لکه های جانور در فرش را از در میان غالب شود. به کار گیری از محلول آب نمک و سرکه می‌تواند یاری دهد که لکه های رنگ زرد فرش از فی مابین برود.
شستشوی دوباره فرش: شستن مجدد فرش قادر است زرداب فرش را از دربین برده و با پاک کردن بدون نقص آن منجر پاک شدن فرش و از دربین رفتن زردی شد. در غایت در شرایطی‌که با این طرز ها زردی فرش از دربین نرفت می بایست از سرویس ها یک قالیشویی دارای اعتبار مانند قالیشویی طهران بهره برد.
انگیزه زرد رنگ شدن ریشه فرش پس از شستن
همانگونه که گفته شد فاکتورها و مواقعی که در زرد رنگ شدن بافت فرش ها اثر گذار می باشند میتوانند سبب زرد رنگ شدن ریشه فرش نیز بشوند. مهمترین استدلال زرد رنگ شدن ریشه فرش ها عدم گردگیری مطلوب، عدم آبگیری مطلوب زرداب فرش و عدم به کارگیری از شوینده های مطلوب و منحصر به فرد فرش میباشد. روی هم رفته عالی میباشد پیش از شستشو فرش گرد و غبار آن را با استعمال جارو برقی قادر، تکاندن و … گرفت و آن‌گاه مبادرت به شستن آن نمود.

مرجع اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی...
ما را در سایت مرجع اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی دنبال می کنید

برچسب : بهترین قالیشویی در مشهد , نویسنده : علی سلطانی bestcarpetclaning بازدید : 158 تاريخ : چهارشنبه 25 خرداد 1401 ساعت: 16:47

در‌این طرز نیز از یک‌سری قطعه بهترین قالیشویی در مشهد  یخ استعمال میگردد و بعداز آنکه یخ بر روی چسب قرار داده شد، چسب فریز گردیده و به راحتی کنده می‌گردد. ولی برای جداسازی یخ‌های فریز گردیده می بایست از ابزارهایی مصرف شود که به الیافت و بافت فرش آسیبی وارد نشود.

به کار گیری از سرکه سپید
یکی از دیگر از راهکارهای کاربردی از در بین بردن لکه چسب از روی فرش به کار گیری از سرکه سپید میباشد. درین شیوه آغاز موردنیاز میباشد که با یک شمشیر لکه چسب تراشیده گردد و آن‌گاه پاره ای سرکه سپید مقطر را بر روی یکپارچه ریخته و برای یک دقیقه محل لکه را با آن تمیز کرد. اما می بایست اعتنا داشت که به طبعً محل لکه به طور کاملً مرطوب باشد و سرکه برای ۱۵ دقیقه بر روی لکه باقی بماند.
می‌قدرت از محلول آب و سرکه نیز برای این شغل بهره مند شد به گونه ای که به واحد سنجش یکسانی از آب و سرکه استعمال شود و محلول از یک دیروز تهیه و تنظیم گردیده باشد. روی هم رفته سرکه یاری می‌نماید که چسب تخت‌گاز لایه‌برداری خواهد شد. در حالتی که لکه‌های چسب گران قدر بودند موردنیاز میباشد که به طبعً از سرکه مقطر یا این که سرکه سپید استعمال شود و قطعاً از قبلی آن را بر روی بخشی از فرش آزمایش کرد. اگر سرکه توانمند به پاک کردن لکه خلا قادر است از سرویس ها قالیشویی و شستشوی فرش بهره برد.

استعمال از استون
یک کدام از شایسته ترین شیوه‌هایی که می‌اقتدار با استعمال از آن لکه‌های ناشی از چسب را از روی فرش‌ها منزه کرد به کارگیری از استون میباشد. ولی استون یک ماده شیمیایی میباشد و موردنیاز میباشد که به طبعً از قبلی آن را بر روی قسمتی از فرش آزمایش کرد و مطمئن شدن که آسیبی به فرش وارد نمی‌نماید. درین شیوه چندین قطره استون بر روی لکه ریخته می گردد و آن‌گاه با به کارگیری از یک دستمال نخی پاک و مرطوب لکه منزه می‌گردد.

مرجع اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی...
ما را در سایت مرجع اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی دنبال می کنید

برچسب : بهترین قالیشویی در مشهد , نویسنده : علی سلطانی bestcarpetclaning بازدید : 167 تاريخ : سه شنبه 24 خرداد 1401 ساعت: 14:49

برای کم آب کردن فرش های آشپزخانه، بهترین قالیشویی در مشهد  بعد از شستن فرش خوب میباشد آن را در فضایی آزاد قرار دهید و از قرار دادن فرش در مقابل نوروروشنایی بدون واسطه خورشید خویش داری نمائید، چون این شغل باعث تغییر تحول رنگ افت فرش میگردد و به آن زخم وارد می کند.

توده بندی آخری
فرش آشپزخانه یکی‌از مهم ترین اثاثیه منزل میباشد که در تعیین آن بایستی توجه متعددی داشته باشد ما درین نوشته‌علمی کوشش کرده ایم که طرز های را معرفی کنیم که مورد عالی را تعیین نمائید و با اعتنا به پخت و پز در آشپزخانه بخش اعظمی از اثاثیه نیاز به پاک کردن دارا‌هستند ولی قالی با اعتنا به اینکه قابلیت این را ندارد هر روز منزه گردد وقتی که شستشوی فرش را اجرا میدهیم با طریق های صورت پذیرد که به طور کامل تمیز گردد ما مراحلی را در معرفی میکنیم که در خانه این شغل را به شایسته ترین صورت ممکن صورت بپذیرد و در صورتیکه نمی توانید این فعالیت را جاری ساختن دهید خوب میباشد به قالیشویی دارای اعتبار در سراسر مرز و بوم رجوع‌نمایید که از کسانی حرفه ای و با تجربه به کارگیری می نمایند.

مرجع اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی...
ما را در سایت مرجع اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی دنبال می کنید

برچسب : بهترین قالیشویی در مشهد , نویسنده : علی سلطانی bestcarpetclaning بازدید : 114 تاريخ : دوشنبه 23 خرداد 1401 ساعت: 13:58

انگیزه مهم چروک شدن فرش، بهترین قالیشویی در مشهد  لول کردن آن در شرایط مرطوب میباشد. رطوبت بافت فرش را قابل انعطاف و انعطاف‌پذیر می‌نماید. براین اساس زمانی شما فرش را در‌این‌صورت لول می کنید یا این که تا می‌زنید و اذن می‌دهید که درین وضعیت کم آب خواهد شد؛ ممکن میباشد چروک‌های ناخواسته یا این که تاخوردگی‌های غیرعادی روی بافت آن ساخت گردد. در بیشتر قالیشویی‌های دارای اعتبار، پس از شستشو و کم آب شدن ۹۰ درصدی الیاف، مرحله اتوکشی روی کل فرش‌ها اجرا می‌گردد.

ولی در‌صورتی‌که اخیرا در منزل مبادرت به شستشوی فرش‌های خویش کرده‌اید و سوای اعتنا بدین نکته، فرش را در وضعیت لول گردیده نگه داشته‌اید؛ برای اتوکشی و گشوده گرداندن فرش به شرایط نخستین میتوانید از سرویس ها این مرکز ها برای از دربین بردن چروک‌های ساخت گردیده استعمال نمایید.

طرز اتوکشی فرش در قالیشویی
بیشتر گروه‌های فعال دراین مورد مجهز به دستگاهی به اسم پرزگیر و اتو مکانیزه می باشند. این دستگاه در واقع یک اتو پرس به طور کامل خود کار میباشد که با اجرا یک فشار اثبات و ملایم روی فرش، بافت آن را صاف و سوای چروک می‌نماید. این مرحله معمولا پس از اینکه قالی ۹۰ درصد از رطوبت خویش را از دست بخشید ایفا میگردد. باقی ماندن آن ۱۰ درصد رطوبت سبب میگردد که فرش یه خرده انعطاف‌پذیر باشد و بر تاثیر اجرا فشار دستگاه اتو پرس، صاف و یکپارچه گردد.

برای اتوکشی قالی ها، آغاز آن ها را در جهت خواب الیاف‌شان وارد دستگاه می‌نمایند. در مرحله اولیه، پرزگیری به یاری برس‌های قابل انعطاف جاری ساختن میگردد. اتو کردن فرش فارغ از پرزگیری منجر می شود که پرزهای غیر وابسته گردیده بر تاثیر شستشو وارد بافت قالی گردیده و بعداز به کارگیری از فرش از الیاف آن غیروابسته و در منزل پخش خواهد شد. در مرحله آتی یک غلتک ۲ تنی که فشار بسیار ملایمی را روی الیاف وارد می‌نماید و بدنه آن روی حرارت استانداری تهیه و تنظیم گردیده است از روی فرش عبور می‌نماید. در پایان نیز فرش‌های به طور کامل کم آب و اتو گردیده، بوسیله دستگاه به طور اتومات لول گردیده و فراهم کاورکشی می شوند.

مرجع اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی...
ما را در سایت مرجع اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی دنبال می کنید

برچسب : بهترین قالیشویی در مشهد, نویسنده : علی سلطانی bestcarpetclaning بازدید : 142 تاريخ : يکشنبه 22 خرداد 1401 ساعت: 14:12

شستشوی فرش یک کدام از گرفتاری های بهترین قالیشویی در مشهد  مستمر خانم های منزل به خصوص در اولِ سال نو میباشد. ساخت اشکال لکه بر روی آن امری میباشد که اشخاص با آن دست و پنجه قابل انعطاف می نمایند. طرز ها و مواد شستشو مختلفی به خواسته از در بین بردن لکه ها از روی فرش آیتم استعمال قرار می‌گیرد. یک کدام از لکه هایی که ممکن میباشد بر روی فرش باقی بماند، لکه سفیدکننده میباشد. ما در‌این نوشته ی علمی از  نکاتی راجع به آبژاور و از فی مابین بردن لکه ها از روی فرش در دست شما در اختیار بگذاریم. تا شما با استحصال دانایی بتوانید در مواقع مواجه شدن با این خلل، آن را به صدق برطرف فرمایید.

نحوه‌های برای نظافت کردن لکه سفیدکننده روی فرش
آبژاور یکی‌از موادی میباشد که به راحتی از روی خرقه و یا این که فرش تمیز نمی‌شود و ماندگاری آن، سبب ساز از میان رفتن رنگ فرش می‌شود. البته چنانچه سریعاً مبادرت به نظافت کردن آن فرمائید، تاثیر سپید کنندگی آن را می‌توانید کاهش دهید. در‌این حالت به الیاف و بافت فرش آسیبی وارد نمیشود. بدین خواسته فورا بعداز ریخته شدن آبژاور، آب سرد بر روی آن بگیرید تا هرچه سریع خیس سفید کننده از روی فرش تمیز گردد. همینطور می‌توانید از جوش شیرین، الکل، سرکه و دستمال مرطوب برای از در بین بردن آن به کارگیری فرمائید.

آیا آب ژاور فرش را منزه می نماید
آبژاور خواص رنگ بری بسیار کار کشته دارااست و ممکن میباشد به الیاف بعضی از فرش ها زخم وارد نماید. ولی از طرفی هم نمی اقتدار منکر لکه بری و سپید کنندگی بی سابقه آن شد. استعمال از آن برای رنگ های کهنه و کهن فرش به خصوص بر روی فرش هایی به رنگ پر‌نور بسیار مطلوب میباشد.

معایب و مزایا سفیدکننده
یک کدام از معایب آب ژاور آن میباشد که چنانچه که فرش به سفید کننده آغشته خواهد شد، نمی اقتدار تماما رنگ فرش را بر گرداند. به کارگیری از آب ژاور بر روی پوست دست نیز بسیار مخرب و جراحت زننده است و منجر ساخت و ساز خارش و سوزش پوستی می‌شود. همینطور از معایب دیگر استعمال از سفیدکننده می شود به تأثیر مخرب آن بر روی دستگاه تنفسی و دیده و حتی دستگاه گوارش نیز اشاره کرد. استعمال زیاد این مواد شوینده در شکل عدم دور اندیشی خطرها جبران ناپذیری به هم پا دارااست. خلال جراحت به فرش و از دربین بردن بافت و الیاف آن باعث بروز زخم در اشخاص نیز می‌گردد. استعمال مداوم از سفید کننده منجر تسریع فرایند فرسودگی و پوسیدگی فرش می‌شود و ارتفاع قدمت آن را کاهش میدهد و می بایست رویه های برای پرهیز از پوسیدگی فرش پیدا فرمایید.

مرجع اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی...
ما را در سایت مرجع اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی دنبال می کنید

برچسب : بهترین قالیشویی در مشهد , نویسنده : علی سلطانی bestcarpetclaning بازدید : 128 تاريخ : شنبه 21 خرداد 1401 ساعت: 14:24

یکی هنرهای سابق و اصیل اهل ایران، بهترین قالیشویی در مشهد  هنر فرش‌بافی میباشد که‌این ایام هواداران ویژه‌ای دارااست. در بافت فرش اهل ایران طرح‌ها و نقشه‌ها بر پایه ی اصول خاصی بافته میشوند و هر یک معنایی دارا‌هستند. در‌این مقاله شمارا با تعبیروتفسیر نقوش فرش آشنا میکنیم، با ما همدم باشید و با رمز و رمزهای فرش دستبافت آشنا گردید.

تعبیر و تفسیر نقش طوطی در فرش دستبافت
چنانچه به کناره‌ی فرش‌های دستبافت و اصیل اهل ایران نگاه فرمایید با نقش طوطی روی آن مواجه میشوید. طوطی در هنر فرش بافی معنی دارااست و با تیتر یک پرنده شجاع که میتواند از آدم نگهداری نماید وارد نقوش قالی گردیده است.

تعبیروتفسیر نقش سگ روی فرش
در قبل عموم به نگهبانی از خطر التفات متعددی می‌دادند، به همین ادله یکی باورهای عامیانه این بود که در صورتی در کناره‌ی فرش بخوابند از خطر حفظ میشوند. در همین راستا از طرح‌هایی در کناره‌ی فرش استعمال می‌کردند که به آنها شم امنیت بدهد.
یکی همین طرح‌ها، سگ بود. سگ در فرهنگ و تمدن فرش‌بافی آرم پناه، اتکا و پشتیبانی تلقی میشد و عموم کارایی می‌کردند این جلوه‌ی بصری را وارد نقشه‌ی قالی نمایند.

مرجع اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی...
ما را در سایت مرجع اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی دنبال می کنید

برچسب : بهترین قالیشویی در مشهد , نویسنده : علی سلطانی bestcarpetclaning بازدید : 129 تاريخ : سه شنبه 10 خرداد 1401 ساعت: 14:27

در کل دستگاه قالیشویی برای پرداخت بهترین قالیشویی در مشهد  فرش ماشینی از دو بخش مولدهای برقی و ماکو تشکیل‌شده میباشد. ماکو بایستی به راحتی در جهت خواب اساسی و فرعی فرش جنبش نماید در حالیکه مولدهای برقی اثبات هستند.

نصیب اساسی ماکو، تیغ لول میباشد که حول شالوده خویش با سرعتی بالا میچرخد و پرز ها بلند فرش را کوتاه می نماید.

در چه شکل به پرداخت فرش نیاز داریم؟
پرداخت فرش همان طور که در ابتدا اشاره گردیده معمولا بعد از نقطه پايان بافت فرش دستباف شکل می‌گیرد. در شرایطی‌که پرزهای قالی طوری کوتاه شوند که بعداز آن با لمس دست شم نشوند در واقعیت به قیمت فرش لطمه وارداتی میباشد.از این رو پرداخت قالی کاری تخصصی و ماهر است و می بایست به وسیله نوسازی عمل شکل گیرد.هم اینگونه پرداخت فرش صرفا بعد از نقطه نهایی بافت وجود ندارد. بعضی وقتها فرش ها در تاثیر پا خوردگی، ساییدگی و … کهنه میگردند و مانند روز نخستین خوشگل نیستند به ویژه در شرایطی‌که در بصورت غیر اصولی یکسری توشه شسته شوند.

براین اساس برای اینکه زیبایی فرش را به آن بازگردانیم خوب میباشد آن را مجدد پرداخت نماییم.

دقت به‌این نکته بسیار اصلی میباشد که در این باره پرداخت فرش.

برای فرش های کهن مطلوب میباشد خیر فرش های تازه، چون که پرداخت فرش را به مروز فرصت نازکتر می کند.

مرجع اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی...
ما را در سایت مرجع اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی دنبال می کنید

برچسب : بهترین قالیشویی در مشهد , نویسنده : علی سلطانی bestcarpetclaning بازدید : 121 تاريخ : پنجشنبه 5 خرداد 1401 ساعت: 14:35

روند شستشوی فرش و موکت
در شستشوی فرش با دست بهترین قالیشویی در مشهد، رعایت موارد ذیل مداقه ویژه ای داراست:

استعمال از زمین و کف طاقت فرسا، سیمانی، موزاییک یا این که زمین شیب دار خوب میباشد.
جریان آب می بایست به طور دوش و با حرارت بی آلایش باشد. از آب گرم در شستشوی فرش دستباف یا این که ماشینی استعمال نمیشود. توضیح: فرش های ماشینی به انگیزه داشتن مواد پلاستیکی در گره ها و تار و پود، بعداز شستشو نرمی و لطافت خویش را از دست میدهند. در فرش های دستبافت هم، که رنگ پس می‌دهد، آب گرم رنگ پس داده گردیده را در بخش های پر‌نور فرش ثبت می نماید که رنگ برداری آن ها طاقت فرسا و هزینه بردار میباشد. فرش هایی هم که چله آن ها از پشم و ابریشم یا این که گره های ابریشمی باشد، چگونگی شان بعداز شستشو کاسته میگردد.
در شستشوی فرش از مواد قلیایی نباید استعمال شود.
از شوینده های خنثی استعمال شود (مانند پودر دستی که بایستی پیش از استعمال در آب حل خواهد شد، شامپوی فرش، ریکا یا این که پودر صابون خانگی حل گردیده برای فرش هایی که چربی روی آنان ریخته گردیده‌است).
فرش دستباف را از قبلی تر نکنید، به خصوص فرش هایی که رنگ پس میدهند. در‌این‌صورت بخش های پر‌نور فرش نیز رنگی میگردد.
فرشی را که رنگ پس می‌دهد، بعد از شستشو با برس پلاستیکی و آبگیری، لوله نکنید و هیچ وقت باطن لوله آب نگیرید.
فرش شسته گردیده را به طور کامل آبگیری کرده با پارو و آنگاه با دستمال نخی یا این که حوله ای آب پرز آن را به طور کامل بگیرید و یک ساعت به به عبارتی موقعیت روی زمین بگذارید تا نصیب هایی که رنگ پس میدهد با بخش های دیگر فرش تداخل پیدا نکند.
زمانی فرش یک ساعت روی زمین به طور پهن گردیده ماند، مابقی رطوبت خویش را از دست می‌دهد و فراهم پهن کردن میشود.
فرش نصفه مرطوب از پشت، در سایه (نوروفروغ غیر بدون واسطه خورشید) در معرض هوا آویخته خواهد شد.
برای فرش های ماشینی و دستبافت هم که رنگ پس نمی دهند، طرز شستشو به همین شکل میباشد. در صورتی‌که هنگام پهن کردن فرش مجدد روی آن آب بگیرید، ریشه های آن مطلقا رنگ زرد گردد.
بعداز کم آب شدن فرش آن را با جاروی چوبی یا این که برس مو به سمت خواب فرش جارو یا این که برس بزنید تا آحاد طرح های فرش راز مکان خویش قرار بگیرد و فرش شما خوشگل و شکیل مرتب چشم گردد.جارو برقی زیرا به طور رفت و رجوع و برگشت روی فرش کشیده می‌گردد خواب فرش را به هم زده و از زیبایی آن می کاهد.

مرجع اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی...
ما را در سایت مرجع اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی دنبال می کنید

برچسب : بهترین قالیشویی در مشهد, نویسنده : علی سلطانی bestcarpetclaning بازدید : 142 تاريخ : دوشنبه 2 خرداد 1401 ساعت: 14:47

استعمال از شامپو فرش
در شرایطی که برای شستن بهترین قالیشویی در مشهد  فرش از شامپو فرش استعمال میکنید قطعاً موارد ذیل را رعایت فرمائید:

پیش از به کار گیری از شامپو فرش مطلقاً فرش را جارو نمائید.
دو فنجان شامپو فرش را با یک لیتر آب ترکیب نمایید و آن را بهتر به هم زنید تا کف نماید.
آن‌گاه با به کارگیری از یک اسفنج کف شامپو فرش را بردارید و روی فرش بمالید.
یادتان نرود زیاد به اسفنج فشار وارد نکنید، بلکه آن را به آرامی روی فرش بکشید.
هیچوقت از آب شامپو فرش برای پاک کردن فرش به کارگیری نکنید.
در شکل استعمال از آب شامپو فرش به مکان استعمال از کف آن، خیر فقط فرش شما منزه نمیشود بلکه چسبنده و لوچ گردیده و بسیار دیر کم آب می گردد. به این دلیل که آب به ریشه فرش می رسد و به گذر زمان فرصت منجر پوسیدگی فرش شما می‌گردد.
هنگامی که از شامپو فرش استعمال میکنید، به زمان نیم ساعت روی آن خط مش نروید و بگذارید فرش تماما کم آب گردد.
برای این که بدون چاره نشوید روی فرش منش بروید شامپو فرش را از بخش‌های بالایی فرش روی فرش بمالید و به سمت ذیل جنبش فرمائید.
پس از سپری شد نیم ساعت یک دستمال زبر و یا این که تور پرده را در جهت خواب فرش روی فرش بمالید.
فرش را با یک جاروی چوبی و یا این که یک جاروی زبر از نصیب خواب آن جارو بزنید.
دلایل رنگ زرد شدن فرش بعداز شستن

فرش شیر قهوه با ارزش ۴,۶۸۵,۰۰۰

مشاهده و پیشنهاد

تبلیغ
همان طور که تا قبل از اینً نیز اشاره کردیم، با استفاده نکات فوق می توانید از زردرنگ شدن فرش خویش تا مقدار متعددی دوری نمایید.

با این وجود گاهی با بی‌توجهی‌ها و غفلت‌هایی که در هنگام شست و شوی فرش به شغل میبیرید، ممکن میباشد کاری نمائید فرش رنگ زرد خواهد شد.

به عنوان مثال دلایلی که منجر زرد رنگ شدن فرش پس از شستن می شود، می‌اقتدار به مفاد ذیل اشاره نمود:

به کارگیری از شوینده‌های نامناسب
وقتی که شما برای شستن فرش از شوینده‌هایی که دارنده خواص اسیدی می باشند و یا این که از پودر ماشین لباسشویی به خصوص پودرهایی که دارنده آنزیم می‌باشند به کار گیری می کنید، با این عمل به بافت فرش جراحت میرسانید.

وقتی هم که بافت فرش جراحت ببیند، رنگ آن عوض شده و زردرنگ می گردد.

عدم غبارگیری فرش
یکی از دیگر از دلایل زردرنگ شدن فرش بعداز شستن این میباشد که پیش از شستن فرش، آن را غبارگیری و جارو نمی کنید.

با این شغل سبب می شوید گرد و خاک در بافت فرش باقی بماند، در هنگام شست و شوی فرش به گِل تبدیل گردد و در غایت سبب ساز تیرگی و زردی فرش گردد.

 

عدم تخلیه آب فرش بعداز شست و شو
از سایر دلایل زرد رنگ شدن فرش پس از شستن این میباشد که بعد از شست و شوی فرش آب آن را تماما تخلیه نمی کنید. هنگامی که آب در فرش میماند به گذر زمان فرصت رنگ فرش را تغییر و تحول داده و سبب زردی آن میگردد. زردآب باقی‌مانده در فرش کم آب می شود و در غایت فرش را رنگ زرد و زشت جلوه می‌نماید.

آبکشی مجدد فرش بعد از پهن کردن
بعداز پهن کردن آن، مجدد آن را آبکشی فرمایید. با اجرا این عمل سبب میشوید فرش و ریشه‌های آن بعداز کم آب شدن زردرنگ شوند.

مرجع اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی...
ما را در سایت مرجع اطلاع رسانی در مورد مقالات قالیشویی دنبال می کنید

برچسب : هترین قالیشویی در مشهد , نویسنده : علی سلطانی bestcarpetclaning بازدید : 130 تاريخ : يکشنبه 1 خرداد 1401 ساعت: 15:51